marți, 12 iulie 2016

Școala Flanco, brandul personal și Steve McCurry


Am participat la sfârşitul lunii trecute la întâlnirea de la Iaşi a Şcolii Flanco "un turneu de poveşti despre blogging, scrieri creative şi business pentru bloggeri".  M-am înscris la eveniment ca blogger-membru al Kooperativei 2.0, filiala din Iaşi şi am avut norocul să fiu acceptat. A fost o experienţă frumoasă pe care mi-ar place să o repet. Evenimentul s-a desfăşurat pe parcursul a șase ore, în cadrul Magazinului Flanco din Palas şi a fost tare fain. Dacă aveţi ocazia, nu ezitaţi să vă înscrieţi şi să mergeţi la un viitor eveniment de acest fel organizat prin Şcoala Flanco. 
Am acumulat informaţii noi şi am beneficiat de experienţa lectorilor care au susţinut prelegerile. Au fost cu noi pe parcursul evenimentului trei oameni minunaţi pe care i-am ascultat cu mare plăcere și interes..

Am vorbit mai întâi despre  Content & Storytelling cu Cristina Bazavan .  După o scurtã pauză a urmat un curs de Personal Branding, susţinut de Cristian China Birta, zis şi Chinezu’, iniţiatorul Kooperativei 2.0. La final am aflat câte ceva despre business-ul cu blogul, despre promovare şi relaţiile cu agenţiile de publicitate de la Sorana Savu (care ne-a învățat printre altele, că și în afaceri, "prietenia este un exercițiu de continuă iertare"!). Aveti AICI  și un filmuleț preluat de la Cristian China Birta pe tema Școala Flanco.

Am avut o scurtă discuție la prima pauză cu Cristina Bazavan, cunoscută ca una dintre "vocile" Europa  FM, ea făcând parte din echipa care a transformat postul de radio în anii '90 în cel mai fain post de radio din România, din punctul meu de vedere.
Cristina Bazavan este, se pare, singurul jurnalist din România care i-a luat un interviu cunoscutului fotojurnalist american Steve McCurry. Interviul (31 decembrie 2011) poate fi citit pe blogul Cristinei Bazavan AICI.

Ca o curiozitate, am aflat că Steve McCurry a fost prezent în România, pentru două zile, în decembrie 1989, în timpul  evenimentelor botezate "revoluţie".

Mi s-a ivit acum ocazia să pomenesc despre un lucru interesant. Am auzit, am citit sau am întâlnit în viaţă mai multe exemple de  creatori în domenii diferite (literatură, teatru, picturã, etc) şi a trebuit să fac diferenţa între momentele de creaţie ale persoanei şi viaţa sa personală. Şi asta pentru că de multe ori cele două nu "se potrivesc". Ca atitudine, corectitudine, onestitate, etc. Și câteodată aceste momente au fost greşit interpretate de noi ceilalţi, de istorici şi de mass-media, iar persoana respectivă a devenit "un  monstru în viaţă".

Cristina Bazavan îmi spunea  că la interviurile pe care le face încearcă să se pună în pielea subiectului sãu. Lucrul nu este de loc uşor şi nu-l poate face oricine. Uneori trebuie să judecăm diferit un artist prin cele douã ipostaze ale sale (creatorul şi omul cel de toate zilele).

Zilele trecute, găsesc pe net în The Sofia Globe un anunţ care spunea că în capitala bulgară a putut fi vizitată, între 25 mai și 17 iunie 2016, o expoziţie a lui Steve McCurry. Tot în această perioadă a apărut un alt articol AICI în care fotograful american, un adevărat simbol al revistei Naţional Geographic, este acuzat că îşi manipulează fotografiile cu ajutorul Photoshop-ului. Steve Mc Curry este cunoscut publicului din întreaga lume pentru portretul său "fata afganã" apărut în 1985 pe coperta revistei Naţional Geographic.

Fata afganã pe coperta revistei National Geographic
Un alt articol pe tema "fraudei" lui McCurry am citit AICI

Apoi am citit interviul cu Steve Mc Curry şi am discutat cu autoarea interviului, lector la Şoala Flanco. Un şir de coincidenţe a făcut ca într-o perioadă scurtă să am în faţă şi în minte chipul si fotografiile artistului fotograf. Cum este în realitate Steve McCurry !? Ce gândeşte, ce vrea, ce dă, ce iubește !?  Şi prin fotografie poţi manipula conştiinţe şi cred că este importantă relaţia biunivocă om-creator. Timpul trece. Îţi formezi o imagine şi deodatã... Îmi pare rău că nu am discutat pe îndelete cu cea care l-a intervievat pe McCurry în ultima  zi a anului 2011.

Pe de altã parte, pentru cã tot ne-a povestit Chinezu', aşa de frumos, despre Brandul Personal,  mã gândesc la "publicitatea negativã" şi la cei care  au folosit-o pentru a ieşi în faţă sau pentru a face, din când în când, câte un "refresh" la imagine !?  Filozofez și zic: oameni suntem...  sau, poate...  oameni suntem !?




sâmbătă, 9 iulie 2016

Fashion, animație, fotografie și ... fotbal


Notă: Încărcarea acestei pagini poate să dureze câteva secunde în plus. Nu vă impacientați ! 

Acum câteva zile, un amic "german" cunoscut sub numele de Florin, administrator  al site-ului "Emigrant în Germania ", mi-a atras atenţia că neglijez fotbalul din postările mele, deşi este în plină desfăşurare Campionatul European de Fotbal 2016 din Franța.
Şi pentru că duminica asta se va juca la Paris o neaşteptată finală între echipele Franţei și Portugaliei, am hotărât să-mi repar greşeala şi să postez câteva fotografii "haioase" cu/despre fotbal. 

Dar asata îmi oferã ocazia de a spune două vorbe şi despre "fotografia în mişcare" - aşa numitã Cinemagraph

Cinemagraph-ele sunt fotografii în care este vizibilã o mișcare minoră și repetată, asemãnãtoare unui mic clip video. Sunt publicate ca un Gif animat sau în diverse formate video și dau impresia privitorului cã urmăreşte un mic film.

Inovaţia care nu este chiar nouă (să ne reamintim Compuserve a introdus Gif-ul animat în 1987) a fost luată în seamă şi făcută cunoscută cu denumirea "cinemagraph"în 2011.Noutatea a constat în domeniile în care a fost utilizată. În acel an  doi tineri fotografi americani au creat cinemagraph-e şi le-au folosit pentru promovare în industria modei. Era un fel aparte de "fashion photography" şi a avut un succes rapid și răsunător


Povestea lui Jamie Beck şi Kevin Burg, "inovatorii fotografiilor animate" o puteţi citi AICI .

Aveţi mai jos şi câteva imagini din zona fashion de pe site-ul celor doi Cinemagraphs-com




În afară fashion-ului, imaginile miscate au mare succes și în cazul fotografiilor de nuntă (wedding photography), dar și în alte domenii ale fotografiei. 



Domeniile de aplicare în Digital Marketing sunt numeroase şi câteva detalii puteţi găsi AICI

Realizarea nu este foarte complicată, dar cere atenție și creativitate. Există deja aplicații, inclusiv pe dispozitivele mobile, care ușurează realizarea unei fotografii "mișcate". 

Iar mai jos ca să-mi respect promisiunea faţă de Florin, aveţi câteva fotografii "mişcate" din... fotbal. Au fost preluate de pe site-urile giphy-com , thechive-com si netanimations-net









Iar AICI puteți vedea fotografii simpatice din același domeniu - fotbal.
Hai că ne-am cam plictisit de el. Acuși încep... Jocurile Olimpice de la Rio!