joi, 14 aprilie 2016

Din nou Eric. Fotografia de stradã 102. Gratuit.

Eric Kim, "profesorul de fotografie de stradã" cum nu-i place sã fie numit ne furnizeazã, la începutul lunii aprilie 2016, o nouã lucrare de a sa. Ca de obicei - GRATUIT !



Cartea are 52 de pagini și introduce noi concepte ale fotografiei de stradã, pentru fotografi începãtori și avansați, iar autorul, dupã cum singur o mãrturisește, se așteaptã ca lucrarea sã fie catalizatorul de care are nevoie un pasionat pentru a-și duce pasiunea la un nivel mai ridicat".

Cartea conține urmãtoarele capitole:
  1. Prefațã
  2. Proiecte
  3. Tehnici
  4. Interiorul "fotografiei de stradã"
  5. Fotografia de stradã fãrã oameni
  6. Emoția
  7. Concluzie: Nu înceta sã-ți "joci cãrtile"
 Fiecare capitol are mai multe subcapitole. Autorul se aflã în stradã sau în "interiorul strãzii" (indoor) si îsi descrie proriile acțiuni în procesul de fotografiere. Ce tehnici sã folosești, cum sã abordezi oamenii si cum sã compui cadre cât mai reușite, sunt câteva din sfaturile practice ale lui Eric Kim.




Fotografiazã mult si descoperã compoziția pe mãsurã ce fotografiezi, spune autorul.


Ca de obicei Eric pune un accent deosebit pe portret în fotografia de stradã.






"Nu te opri niciodatã. Nu înceta sã înveți. Nu înceta "sã-ți joci cãrțile". Nu înceta sã crezi în tine. Numai tu poți sã-ți impui bariere. Cerul e singura ta limitã." spune Eric în ultimul capitol al cãrții.

Pentru cei care nu au vãzut-o încã, reamintesc faptul cã existã și o carte cu titlul "Street Photography 101" a aceluiasi Eric Kim pe care o puteți descãrca de AICI .



miercuri, 13 aprilie 2016

Textura si fotografiile deosebite (VI)

Când vrea sã atragã atentia la compozitiile sale, fotograful instruit are în vedere printre altele si texturile de tot felul.

 Consider cã existã trei elemente principale care, atent controlate si încadrate în zona cu texturi, duc la realizarea unei fotografii deosebite, care atrag.privirea.

  • liniile care definesc textura
Liniile pot fi drepte sau curbe si au rolul de a capta atentia privitorului într-o anumitã zonã. Fiind repetitive si ordonate sau nu (dupã model) liniile oferã o stare emotionalã de siguranta sau incertitudine, functie de asocierile mentale, de educatia si experienta anterioarã a privitorului. 

Textura poate fi creată de un câmp de flori
 
Textura unui fund de bazin cu apă

Textura - apa într-o fântână arteziană

Textură creată prin asezarea ordonatã a unor scaune

Textură din crengi  de salcâm cu frunze

  • contrastul
Existã douã feluri de contrast : contrast de ton (tonal contrast) si contrast de culoare. Contrastul de ton reprezintã diferenta între zonele întunecate si  cele luminate în fotografie. Cu cât diferenta este mai mare cu atât mai mult este atrasã privirea (vezi mai jos).


 In imaginea de mai sus, privirea se duce cãtre zona din dreapta în care contrastul este mai mare. Chiar dacã privirea se duce spre stânga si încercãm "sã deslusim" detalii, imaginea pierde în impact, care este mai mare în dreapta imaginii.
Contrastul de culoare face referire la culorile complementare care se pun în evidentã una pe alta, vezi exemplul de mai jos.


Desi în centru roșul este același, ele este evidențiat și perceput mult mai pronunțat în pătratul verde (culoare complementară).
Din acest punct de vedere, texturile pot fi puse mult mai bine în evidență în fotografia alb-negru unde culorile complementare si contrastul sunt evidente.



La subiectul - contrast în fotografie - voi mai reveni într-o postare viitoare, pentru că as vrea să fac o serie de remarci dedicate.
  • modelul (pattern - in englezã)
In general textura poate fi ordonată sau dezordonată. Modelul conferă o anumită ordinii texturii ca în exemplul de mai jos


 Uneori textura poate fi pusă în evidentă alternând zone cu diverse modele sau adăugând imaginii o zonă netexturată.





Alteori fotografia poate include un "strat texturat" în mod natural si atunci capãtã un caracter "deosebit"



Dupã cum se vede utilizarea texturilor poate adãuga un caracter dramatic fotografiilor.