marți, 10 mai 2016

Prietena mea statuia

Stabilește întotdeauna o relație

Acum ceva vreme citesc un articol (mediafax) din care aflu cã reţeaua de socializare Facebook a eliminat din fluxul său de informaţii fotografia unei statui celebre în Danemarca si în întreaga lume si anume Mica Sirenă (The little mermaid. după H.C Andersen). Explicatia destul de seacã este cã nuditatea statuii ar avea conotatii sexuale.

Foto: Avda-berlin

Trec peste amãnuntele erotic-comico-pudibonde ale Facebook-ului si mã refer strict la statuie ca subiect în fotografie si temã pentru un proiect fotografic frumos. Si dacã mai pui la socotealã cã sesiunile fotografice pot avea loc într-o minunatã cãlãtorie într-un oras minunat precum este Iasul, lucrurile devin de-a dreptul fascinante.

Ideea de a fotografia nemiscarea este provocatoare si nu chiar usor de pus în practicã, dacã vrei sã realizezi o fotografie deosebitã. Întotdeauna am sustinut cã lucrurile aflate în stare de repaus si nu numai, trebuie fotografiate în relatie cu un subiect secundar care sã le punã în valoare. Si chiar dacã nu vei reusi sã spui povestea proprie a statuii sau sã redai parfumul perioadei în care a fost realizatã, vei spune privitorului o poveste nouã si poti transmite un mesaj personal.

La sfat

La picioarele Domnului Cuza






















Vremuri grele

























Iatã câteva sugestii pe care cred cã un fotograf le poate avea în vedere, dacã doreste sã realizeze fotografii deosebite cu statui.

1. Încearcã "sã izolezi" statuia de fundal, dacă este necesar. Treaba asta o poti face deschizând mult diafragma (f mic:  1.8<5.6)

Pãstrez adâncimea câmpului vizual (Diafragma f=8)
Izolez statuia de fundal (diafragma mai micã f=4)

2. Alege un unghi potrivit si dacã se poate "neobisnuit"

La microfon, Alexandru Lăpusneanu



























3. Cautã sau asteaptã un moment potrivit al zilei (când lumina cade bine). Introdu, dacã este posibil, elemente de compozitie ajutãtoare (de ex.- nori, etc) . Ai în vedere si silueta statuii.

Stefane, Măria ta / Tu la Putna nu mai sta...
 4. Ai în vedere si nu ignora oamenii

 

5. Si nu uita: cautã întotdeauna o relatie cu alte elemente din cadru.

Acum la final, mi-am amintit si de statuile "vivante", dar acesta este un alt subiect frumos la care voi reveni.






duminică, 8 mai 2016

"Dincolo de nori" fotografiile sunt frumoase

"Dincolo de nori, e o razã de luminã!
Dincolo de nori, e lumea mea! E lumea..."
(Dincolo de nori - Holograf)

Dincolo de nori este soarele si stelele si El-muntele. Dincolo de nori se aflã pasiunea pentru munte a unui om-cãlãtor, atent si sensibil, pentru care Retezatul, Piatra Craiului si Fãgãrasul înseamnã "vecinii", iar Ceahlãul se cheamã "acasã".

Dincolo de nori a declansat omul-pasionat de fotografie care, de foarte multe ori-dupã cum declarã, se hrãneste cu "E"-uri (energie, entuziasm, euforie, echipament).


"Dincolo de nori" e incredibil de frumos spune Mihaela Burlacu, colega mea de la Clubul Fotografilor Iasi. Vã invit sã-i vizitati expozitia persoanalã în Galeria "La Gard".
Vernisajul va avea loc marti, 10 mai 2016, ora 18,30 în sala Diotima a Casei de Culturã "Mihai Ursachi" din Parcul Copou.


























Aminteam de Mihaela într-una din postãrile mele despre alegerea subiectului în fotografie. Spuneam atunci cã un exemplu bun din acest punct de vedere sunt cei pasionati/interesati de munte. Admirãm la ei peisaje minunate, cu subiecte deosebite, interesante atât datoritã locurilor fotografiate, dar si conditiilor atmosferice în care au fost surprinse acestea.

FOTO-IDEEA: Nu voi scãpa ocazia sã amintesc acum de douã provocãri pe care le aduce în fata foto-creativului, din punctul meu de vedere,  imaginea de peisaj montan. Voi exemplifica cu câteva fotografii preluate de pe blogul colegei mele Mihaela Burlacu.
  • Prima provocare este modul în care conferi profunzime cadrului pe care îl construiesti si surprinzi în fotografia ta si aici am în vedere: elemente din prim-plan, locul unde focalizezi si deschiderea diafragmei
Elemente de prim plan care conferã profunzime si spun o poveste

Elemente pe mai multe planuri diferit luminate

Focalizare în prima treime si distanta focalã mare (f mic)

  • A doua provocare este gândirea și construirea fotografiei în alb și negru (realizare în post-procesare). Conceperea în alb si negru a fotografiei de peisaj poate conferi mult dramatism cadrului, mai ales dacã sunt prezente si fenomene meteo deosebite (ceațã, nori, zăpadă, etc).
























Si un cadou de la autoarea expozitiei "Dincolo de nori"... care se bucurã de mulr succes !